Pages

Status update

6.19
Happy birthday to my dear sister Angah @ FAFA (that is if she opens this blog.. kah2)
Starting today this blog is going to have a MASSIVE :) renovation. Huhu.. Pleae be patient ye! Any suggestion is welcome.
You know how to contact me.. XOXO.. polkapolka :)

Friday 12 October 2012

Apa itu buah seabuckthorn??

Kenali buah seabuckthorn?

Tumbuhan ini telah wujud sejak 65 tahun dahulu dan telah digunakan sebagai ubat tradisional gologan Tibet, Mongolia dan China sejak 2000 tahun dahulu.

Penyelidikan dan pembangunan oleh SNE selama 10 tahun mendapati bahawa seabuckthorn berppotensi tinggi untuk menjadi makanan tambahan manusia pada abad ke-21 ini.

Minyak biji seabuckthorn memilik kesan antibakteria dan antikeradangan yang mampu menangkis radikal bebbas dan elemen berbahaya.

Buah seabuckthorn mengandungi pelbagai nutrient dan nilai perubatan yang tinggi. Ia bukan sekadar mengandungi lebih kurang 190 jenis kandungan aktif biologi yang memanfaatkan tubuh badan manusia, tetapi ia menjangkaui tindakbalas sains yang rasional.

Kandungan flavonoid dalam buah seabuckthorn juga lebih tinggi berbanding daun ginko, manakala kandungan B-karotenna dan vitamin E nya turut lebih tinggi berbandin buah-buahan lain.

Pokok renek yang tumbuh pada penara dengan ketinggian 15000 meter dia atas paras laut.

Tumbuhan liar yang mempunyai manfaat fungsi perubataan dan pemakanan serba guna dengan daya hidup yang ekstrem.

Merupakan buah yang paling masam di dunia dengan kandungan vitamin C nya 8x melebihi kandungan vitamin C buah kiwi

Setiap 100g jus seabuckthorn mengandungi 825~1100mg vitamin C

Padat dengan lebih daripada 190 jenis vitamin, asid lemak, unsur unsur sirih, flavon seabuckthorn, superoksida dismutase dan pelbagai jenis asid amino

Diiktiraf oleh komuniti akademik sebagai "Pembela kesihatan manusia abad ke 21"

SeaBuckthorn adalah bahan utama dalam SNE capsule; yang berfungsi sebagai anti penuaan & digunakan secara meluas dalam produk penjagaan kulit, pelangsingan & kesihatan.
Antara kelebihan SeaBuckthorn/SNE Capsule
• Melanjutkan usia
• Menyuburkan dan mencergaskan sel
• Menyelaras dan membaik pulih sel
• Mengandungi kesan anti-bakteria
• Menyeimbangkan system badan
• Membersihkan darah dan membantu dalam proses detoksifikasi

Sekiranya anda mempunyai masalah seperti senggugut, hormon tidak seimbang, masalah kulit, ulcer etc, SNE capsule adalah jawapannya.
Gabungan SNE capsule & Beutskin Essence adalah terbaik untuk kesihatan dalaman & luaran yang memastikan kulit anda glowing & flawless dlm masa yang singkat.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...